loading...
آبی آسمونی دلم
کود آهن

کود آهن دیپ گرین با ارتو ارتو 4.8 محصول اسپانیا

َAlmoo بازدید : 299 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

  

  اگر به دنبال ليست موادغذایی هستيد که باعث بزرگ شدن شکمتان می شود باید بدانيد که نمک ٬ کربوهيدرات ها و چربی ها بزرگترین متهمان پرونده هستند. وقتی می گویيم کربوهيدرات و چربی ٬ منظورمان فقط بعضی از انوع کربوهيدرات و چربی است. کربوهيدرات های ساده که هضم آنها آسان است (مثل قندهای تصفيه شده ٬ گلوکز ٬ فراکتوز و ساکاروز) و چربی های اشباع و ترانس که متهمان ردیف اول هستند.

اما اجازه بدهيد ببينيم این موادغذایی چطور دور کمر و شکمتان را بزرگتر می کنند.


چربی های اشباع و ترانس

چربی ها مهمترین منبع انرژی بدن هستند اما چربی اضافه ای که بعد از سوختن مقدار نياز بدن باقی می ماند است که ما را دچار مشکل می کند. از آنجا که این چربی ها وقتی در دمای اتاق نگهداری شوند ميل به جامد شدن دارند ٬ می توانيم تصور کنيم که وقتی در جایی از بدن ذخيره شوند٬ دسترسی به آنها و سوزاندن آنها بعنوان سوخت بدن کار سختی خواهد بود. بيشتر منابع غذایی غيرگياهی حاوی ميزان بالایی چربی اشباع است و البته برخی چربی های گياهی و روغن ها هم شامل آن می شوند. این چربی ها کلسترول زیادی را وارد بدن می کنند و این کلسترول های زیان بار بر کلسترول مفيد در بدن غلبه می کنند. هرچه مقدار این کلسترول زیان بار بيشتر باشد ٬ احتمال ابتلا به بيماری های قلبی هم در فرد بيشتر می شود. جای تعجب نيست که چاقی و حمله قلبی با هم ارتباط مستقيم دارند. موادغذایی حاوی چربی ترانس عبارتند از:

. فست فود/ اسنک های سرخ شده غيرخانگی/ شيرینی ها/ مافين ها/ پاپکرن غيرخانگی کره ای/ چيپس/ برگرها/ پيتزا/ موادغذایی کنسرو شده مثل سيریال ٬ پاستا ٬ سوپ/ سس های بسته بندی شده/ غذاهای پخته شده در رستوران/ موادغذایی فریزشده/ لبنيات پرچرب/ کره/ گوشت گاو/خوک/مرغ

اکثر مواقع وجود روغن های هيدروژنه در آماده سازی این غذاهاست که مشکل ساز می شود. این روغن ها مدت نگهداری این محصولات را بالا برده و درنتيجه توليدکننده ها به وفور از آنها در محصولاتشان استفاده می کنند. چربی های ترانس نوعی از چربی های اشباع شده هستند.

کربوهيدرات های تصفيه شده

هضم این کربوهيدرات ها آسان است به همين دليل منبع بسيار خوبی از انرژی فوری به حساب می آیند. اما اگر این کربوهيدرات ها زیاد استفاده شوند ٬ به چربی تبدیل شده و در بدن ذخيره می شود ٬ مخصوصا در ناحيه ميان تنه. موادغذایی که سرشار از کربوهيدرات های ساده هستند مثل شيرینی ها ٬ دسرها ٬ شکلات و از این قبيل از جمله مهمترین موادغذایی هستند که موجب چربی آوردن ناحيه شکم در خانم ها می شوند چون خانم ها بسيار بيشتر از آقایان از این تنقلات استفاده می کنند.

موادغذایی اصلی که تحت این دسته نامگذاری می شوند عبارتند از:

شکلات/ شيرینی/ بيسکویت/ کيک/ مافين/ برنج سفيد/ آرد تصفيه شده/ بستنی/ قهوه یا چای (درصورت استفاده از قند یا شکر تصفيه شده)/ نوشيدنیهای قنددار و نوشابه/ قند و شکر/ سيریال های قنددار

نمک

متعجبيد که چطور نمک باعث چاق شدنتان می شود؟ مولکول های سدیم موجب می شوند که آب دور سلول های چربی ذخيره در بدن را احاطه کرده و از این طریق آنها را مستحکم تر و البته متورم تر می کنند. این انباشتگی آب حالت بادکردگی به بدن داده و به سایز کلی بدن اضافه می کند. بيشتر موادغذایی کنسرو شده و غذاهای نمک دار حاوی نمک یا سدیم هستند. درکنار اینها ٬ موادغذایی دیگری که نمک فراوان دارند عبارتند از:

پنير/ گوشت/ آرد ذرت/ نخود/ سس ها/ چاشنی ها/ ترشيجات/ صدف

 

همانطور که می بينيد ٬ فقط غذاهای قنددار و چربی دار نيستند که قطر دور شکمتان را اضافه می کنند. نمک هم یک متهم اصلی است. درنتيجه ٬ دفعه بعدی که خواستيد ظرف نمکدان را برداشته و روی غذایتان نمک اضافی بپاشيد یادتان باشد که این دانه های سفيدرنگ تا چه حد موجب چاق شدنتان می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
کود آهن


کود آهن دیپ گرین 

با ارتو ارتو 4.8 محصول اسپانیا

درباره ما
Profile Pic
سلام به همگی شما دوستان و همراهان گرامی، باید خدمت شما عرض کنم که این بلاگ جایگاهی برای اطلاع رسانی درباره برخی از مطالب که به نظر این بنده جالب وقابل تامل می نمود ایجاد گردید وبه لطف شما عزیزان که قرار است دراین مسیر بنده را با ارسال نظرات و پیشنهادات و احیانا انتقادات خود یاری فرمایید کمال تشکر و قدردانی را دارم .با ارادت خالصانه، (Almoo)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کود آهن


    کود آهن دیپ گرین 

    با ارتو ارتو 4.8 محصول اسپانیا

    آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 296
  • بازدید سال : 1,312
  • بازدید کلی : 42,314
  • انواع سمعک


    انواع سمعک آنالوگ و دیجیتال

    مارک های معروف