loading...
آبی آسمونی دلم
کود آهن

کود آهن دیپ گرین با ارتو ارتو 4.8 محصول اسپانیا

َAlmoo بازدید : 41 سه شنبه 06 آذر 1397 نظرات (1)

 

این پژوهش درزمینه تاثیرات مثبت قهوه در به تاخیر افتادن روند آغاز بیماری دیابت در دانشگاه کارولیسنکای سوئد انجام شد و پژوهشگران براساس نتایج به دست آمده اعلام کردند نوشیدن همین مقدارقهوه بدون کافئین نیز می‌تواند تاثیرات مثبت مشابهی برجای بگذارد.

یافته‌های یک پژوهش پزشکی جدید نشان داد نوشیدن قهوه تاثیر مثبتی در به تاخیر انداختن ابتلا به دیابت نوع دوم در زنان و مردان تاثیر مثبت دارد و مصرف 3 تا 4 فنجان قهوه در روز می‌تواند شانس ابتلا به این بیماری را 25 درصد بکاهد.

دکتر متیس کارستروم، استاد دانشگاه کارولیسنکای سوئد گفت: «این تنها کافئین نیست که از بروز دیابت جلگیری می‌کند، بلکه ترکیبی از مواد طبیعی از جمله اسیدهای هیدروکسیسنامیک مانند کلوروژنیک، تریگونیلین، دیتربینس، کاوستول، کاهول و کافئین که گفته می‌شود با کاهش ابتلا به دیابت ارتباط دارد، است.»

پروفسور کجیلد هرمانس از دانشگاه آرهوس دانمارک نیز گفت: «تعدادی از عوامل شامل تاثیرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، تاثیرات گرمایشی و یا بهبود تنوع میکروبی وجود دارد که با نوشیدن قهوه رخ می‌دهند و این عوامل به نوبه خود منجر به تغییرات مثبت دیگری در زمینه کبد چرب، التهاب‌های مربوط به خطر کاهش قند خون می‌شوند. قهوه نقش مهمی در زمینه تقویت سطح انرژی، کاهش خطر افسردگی و ام‌اس دارد و به چربی‌سوزی کمک کرده و مانع بروز بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون می‌شود.»

 

َAlmoo بازدید : 59 دوشنبه 30 مرداد 1396 نظرات (0)

با تشخیص علائم دیابت امکان درمان زود هنگام دیابت را فراهم کنید

دیابت نوع ۲ بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ میلادی چهار برابر افزایش یافته است. معمولا ۹۰ درصد از افرادی که به دیابت مبتلا هستند علائم زودرس دیابت را تشخیص نمی دهند. این خود یکی از بزرگترین و مشکل ترین راه‌های مواجه شدن با بیماری دیابت است.

افرادی که از وجود این بیماری با خبر باشند با تغییر در روش تغذیه و مصرف دارو تا حد زیادی می توانند این بیماری را درمان کنند.

دقیق ترین راه پی بردن به دیابت نوع ۲ آزمایش خون A1C است که در صد گلوکز یا همان قند خون را اندازه گیری می کند.

اما قبل از آنکه آزمایش خون بدهید نشانه هایی وجود دارد که با بررسی آن‌ها فرد می تواند به وجود این بیماری در بدن خود پی ببرد.

افراد بالای ۴۵ سال حتما می بایست این آزمایش و کنترل ها را دقیقتر و سریعتر انجام دهند. در صورتی که اضافه وزن دارید،  سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید و یا سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت در شما هست نسبت به این مسئله می بایست حساسیت بیشتری نشان دهید.

از جمله علائم دیابت که شما را نسبت به وجود این بیماری مشکوک می سازند تشنگی بیش از حد و  تکرر ادرار است که از دو نشانه بسیار مهم در دیابت است.

نشانه های دیگر هم می تواند خبر از وجود این بیماری بدهد ولی این دو مورد بسیار حائز اهمیت است.

  

َAlmoo بازدید : 73 دوشنبه 19 تیر 1396 نظرات (0)

 

 فقر ویتامین D را در بدن خود شناسایی کنید

کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن: 

ویتامین دی نقش مهمی در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن دارد. قبل از کشف آنتی بیوتیک ها، ویتامین دی برای درمان عفونت‌هایی مانند سل مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این در حالی است که فقر این ویتامین با افزایش خطر ابتلا به برخی عفونت‌ها مانند عفونت دستگاه تنفسی و ابتلا به آنفلوآنزا ارتباط مستقیم دارد. کمبود ویتامین دی با پیشرفت اچ آی وی/ایدز نیز رابطه مستقیم دارد.

شکستگی استخوان: 

یکی از مهمترین نقش‌های ویتامین دی در بدن، کمک به روده برای جذب بیشتر کلسیم است. بدون ویتامین دی کافی، بدن برای جلوگیری از شکستن استخوان‌ها، کلسیم کافی به دست نخواهد آورد. در واقع فقر این ویتامین با ابتلا به پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوانی ارتباط مستقیم دارد. دریافت مکمل‌های ویتامین دی برای پیشگیری از پوکی استخوان بعد از 30 سالگی ضروری است.

دردهای مزمن و ضعف عضلانی: 

کمبود ویتامین دی می‌تواند منجر به درد عضلات و مفاصل شود. در بیماران مبتلا به دردهای استخوانی، کاهش سطوح ویتامین دی نسبت به دیگران کاملاً مشهود است. خبر خوب این است که با دریافت مکمل‌های ویتامین دی، ضعف و درد عضلانی کاهش می‌یابد و فرد بهبود قدرت عضلانی را بعد از یک تا دو ماه از مصرف این مکمل‌ها حس می‌کند.

افسردگی: 

بسیاری از مطالعات رابطه فقر ویتامین دی و ابتلا به افسردگی را به اثبات رسانده‌اند. به گفته محققان کلینیک مایو، فقر ویتامین دی بخصوص در کسانی که سابقه ابتلا به افسردگی را دارند، بیشتر است. فقر ویتامین دی می‌تواند روی دو انتقال دهنده مهم عصبی به نام‌های دوپامین و نوراپی نفرین تأثیر بگذارد.

ریزش مو: 

کمبود ویتامین دی علاوه بر این که سلامت استخوان‌ها را به خطر می‌اندازد، عاملی است برای جلوگیری از رشد فولیکول‌های مو و در نهایت ریزش مو.

خواب آلودگی: 

ارتباط معناداری بین خواب آلودگی روزانه و سطوح پایین ویتامین دی وجود دارد.

 

َAlmoo بازدید : 73 شنبه 22 آبان 1395 نظرات (0)

 

با بالا رفتن سن، بدن انسان فرسوده شده و بافت های اولیه به تدریج به سمت تخریب می رود، اما این تخریب در سنین پایین قابل جبران و نوسازی است، اما در سنین بالا (بالای 40 سال ) رفته رفته تخریب غیرقابل جبران می شود.

می توان گفت بالا رفتن سن یکی از علت های اصلی ایجاد زانودرد در افراد است، اما زانو درد هایی که در جوانی به سراغ افراد می آید به دلیل سبک زندگی امروزی و ماشینی شدن کارها و به عبارتی، کم تحرکی است، چرا که کم تحرکی باعث می شود بافت های اطراف زانو که نگهدارنده مفصل زانو هستند به تدریج ضعیف تر شوند و توان سابق برای حمایت از مفصل را نداشته باشند. در نتیجه فشار بیشتری به مفصل ها وارد می شود و موجب تخریب آن می شود.

 

َAlmoo بازدید : 49 شنبه 22 آبان 1395 نظرات (0)

 

بیمار شدن مداوم

70 درصد از سیستم ایمنی بدن در روده ساکن است. مخاط چسبنده و نازک دستگاه گوارش از سلول های ایمنی، ایمونوگلوبین ها (آنتی بادی هایی که بیگانه ها را از بین می برند)، و باکتری های روده ای ساخته شده است. اگر شما به طور مداوم بیمار شوید، یکی از دلایلی که وجود دارد این است که این سیستم ایمنی بدن، تعادل ندارد.

توصیه این است که میوه های پر از فیبر، سبزیجات و غلات سبوس دار مصرف کنید و میزان مصرف قند را کنترل نماییدیک رژیم غذایی خوب به ارتقای رشد باکتری های مفید روده (که از فیبر تغدیه می کنند) و محدود کردن رشد باکتری های مضر (که از پروتئین و چربی مواد غذایی مانند گوشت قرمز تغدیه می کنند) کمک می کند.

شما می توانید از پزشک بخواهید داروهای پروبیوتیک را برایتان تجویز کند که دارای نوعی باکتری لاکتوباسیلوس است که سیستم ایمنی را تقویت می نماید و همچنین می توانید از فراورده های لبنی پروبیوتیک استفاده کنید.

بثورات پوستی خارش دار در آرنج و زانو

این مشکل ممکن است مانند یک اگزما به نظر برسد، اما می تواند بیماری سلیاک باشد، یک بیماری خودایمنی که باعث می شود فرد بیش از حد به گلوتن (پروتئین موجود در گندم و جو و چاودار) حساس شود. این بثورات جلدی با عنوان درماتیت هرپتی فرم شناخته می شوند که همیشه با علائم گوارشی همراه نیست.

بیماران زیادی وجود دارند که سال ها بیماری شان توسط درماتولوژیست ها درست تشخیص داده نمی شود و ناشناخته باقی می ماند و بعدها در بسیاری از آن ها با توجه به علائمی مانند کم خونی و یا پوکی استخوان، سلیاک مشخص می گردد.

بدن افراد مبتلا به بیماری سلیاک حتی با خوردن مقدار بسیار کم گلوتن شروع به آزاد کردن آنتی بادی IgA  می کند که به روده حمله می نماید. گاهی IgA  در عروق خونی کوچک زیر پوست جمع شده و باعث بروز بثورات پوستی مانند اگزما می گردد.

خبر خوب اینکه اگر به بثورات پوستی دچار شدید، پزشک می تواند بیماری سلیاک را با نمونه بردری از پوست و مشاهده ی برخی آنتی بادی های خاص تایید کند. با توقف مصرف گلوتن، بثورات پوستی از بین می روند.

فرسوده شدن دندان ها

آیا دندانپزشک به شما گفته است که مینای دندان هایتان به طور کامل فرسوده شده است و باید سریعا به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. این فرسوده شدن دندان ها می تواند نشانه ای از بیماری تشخیص داده نشده ریفلاکس معده و یا بازگشت اسید معده به مری باشد، به خصوص اگر شما علائم دیگری مانند گلودرد، خس خس و یا سرفه را نیز دارید.

در این حالت می توانید دندان های عقبی را که پوسیده اند ببینید، زیرا اسید از معده به سمت مری می آید و تمایل دارد دندان های عقبی را در خود حل کند. اگر به علت مصرف زیاد مواد قندی، مینای دندان آسیب دیده باشد، این آسیب اغلب در دندان های جلویی دیده می شود.

ریفلاکس معده را می توان با روش هایی مانند عکسبرداری و یا آندوسکوپی تشخیص داد. درمان هم ممکن است شامل کاهش وزن، تغییر برنامه غذایی و مصرف دارو باشد.

افسردگی

آن چه که شما می خورید می تواند بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد. دلیلش این است که انواع خاصی از باکتری های روده می توانند خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب را افزایش دهند.

هنگامی که باکتری های مضر تکثیر پیدا می کنند، فعالیت آن ها در دستگاه گوارش موجب آزاد شدن ماده ی التهابی به نام سیتوکین می شود. این سیتوکین به مغز منتقل شده و تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین (تقویت کننده ی خلق و خو)، نوراپی نفرین و دوپامین را مختل می کند و باعث بروز یک دوره افسردگی می شود.

مصرف یک سری آنتی بیوتیک ها با کشتن باکتری های بد و مصرف مواد پروبیوتیک با افزایش باکتری های مفید روده می تواند شما را به حالت طبیعی برگرداند، 

شما می توانید دستگاه گوارش و مغز خود را با مصرف مواد غنی از پلی فنول شاد کنید. باکتری های خوب با استفاده از این مولکول، باکتری های بد را از بین برده و موجب بهبود خلق و خوی تان می شوند.

درد و خستگی

برخی از مطالعات نشان می دهد که برخی افراد به رشد بیش از حد باکتری در روده ی کوچک (SIBO) مبتلا هستند که به معنی سطح بالا و غیر طبیعی باکتری های مضر است که در روده ی کوچک کمین کرده اند. در حالی که SIBO اغلب باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ و اسهال می شود، گاهی اوقات علائم مبهمی مانند درد بدن و خستگی را به نمایش می گذارد.

باکتری های بسیار بد در هضم غذا و تحریک ویتامین و مواد معدنی تداخل ایجاد کرده و انرژی را از بدن شما می گیرند. با یک تست تنفسی می توان میزان متان و هیدروژن موجود در خون را اندازه گیری کرد (سطح بالای آن ها ممکن است رشد بیش از حد باکتری های مضر را نشان دهد).

مصرف یک سری آنتی بیوتیک ها با کشتن باکتری های بد و مصرف مواد پروبیوتیک با افزایش باکتری های مفید روده می تواند شما را به حالت طبیعی برگرداند.

 

َAlmoo بازدید : 51 پنجشنبه 20 آبان 1395 نظرات (0)

 

همه ما می توانیم روز خود را صرف جمع کردن فهرست سمومی بکنیم که از طریق هوا، آب و حتی مواد غذایی وارد بدنمان می شوند. اما یک نکته باقی می ماند و آن انتخاب های ما است. اگرچه سموم مختلف از طرق مختلف می توانند وارد بدن شده و بر اندام های حیاتی تاثیر بگذارند اما انتخاب های آگاهانه برخی مواد غذایی اثر برعکس و خاصیت سم زدایی شگفت انگیز دارد.

کبد یکی از مهمترین غدد بدن است که وظیفه زدودن سموم از شر مواد مضر مانند الکل، مواد مخدر و ... را دارد، ضمن این که قند ذخیره شده در بدن را به قند قابل استفاده تبدیل می کند، سلول های قرمز خون قدیمی را از بین می برد، میزان اسیدهای آمینه خون را تنظیم می کند، و منجر به ذخیره آهن و پردازش هموگلوبین خون در بدن می شود.در این میان برخی مواد غذایی اثر شگفت انگیزی برای سم زدایی از این عضو مهم بدن دارند.

 

بهترین مواد غذایی پاییزی برای حفظ سلامت کبد

چغندر و هویجهویج سرشار از گلوتاتیون، یک پروتئین است که به سم زدایی کبد کمک می کند. هر دو گیاه حاوی فلاونوئیدها و بتاکاروتن بسیار بالا هستند. خوردن هویج و چغندر به تحریک و بهبود کلی عملکرد کبد کمک می کند.

گوجه فرنگیحاوی مقادیر زیادی گلوتاتیون است و لیکوپن موجود در آن نیز موجب مقاومت در برابر ابتلا به سرطان سینه، پوست و سرطان ریه می شود.

گریپ فروتیکی دیگر از منابع گلوتاتیون است که موجب پاکسازی کبد می شود. گریپ فروت همچنین سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که به بالا رفتن تولید آنزیم های تمیز کننده کبدی و افزایش روند پاکسازی طبیعی کبد منجر می شود.

اسفناج: اسفناج خام منبع عمده از گلوتاتیون است و به روند پاکسازی کبد کمک می کند. سبزیجات سبز مانند اسفناج همچنین منبع غنی از کلروفیل، یک رنگدانه طبیعی است که برای حفظ سلامت کلی کبد مفید است.

مرکبات: لیمو، لیموترش و ...حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ث است که به تحریک کبد و سنتز مواد سمی به موادی که می تواند به آب جذب شود، کمک می کند.

کلم ها: کلم ها دارای خاصیت سم زدایی قوی برای کبد هستنداین سبزیجات دارای موادی هستند که بعضی سموم را در بدن خنثی می کنند، مثل نیتروزامین های موجود در دود سیگار، و آفلاتوکسین موجود در بادام زمینی. همچنین انواع کلم دارای موادی بنام گلوکوزینولات هستند که باعث می شوند کبد آنزیم هایی را تولید کند که برای انجام فرآیند سم زدایی لازم هستند.

سیب: حاوی پکتین و دیگر مواد شیمیایی ضروری برای آزاد سازی سموم از دستگاه گوارش است. سیب تحمل بار سمی در طول روند پاکسازی را برای کبد آسانتر می کند.

سیر: سیر حاوی آلیسین (یک نوع آنتی اکسیدان) است که یک ترکیب سولفوردار است و برای سم زدایی بهتر و موثرتر کبد لازم استسیر به کبد کمک می کند تا بدن را از آلودگی جیوه، بعضی مواد افزودنی موجود در غذاها و هورمون استروژن پاک کند.

َAlmoo بازدید : 31 شنبه 15 آبان 1395 نظرات (0)

 

شاهی: ایده آل برای کودکان

میوه ها و سبزیجات برای رشد کودکان اهمیت زیادی دارند. شاهی نیز جزو سبزیجات ایده آل برای کودکان است. چون حاوی آهن، زینک، کلسیم، منیزیم و ویتامین های C ،K ،E ،B1 و B6 است. توصیه می کنیم به کودکانتان نیز شاهی بدهید. حتی می توانید آب شاهی را گرفته و به آب میوه های مورد علاقه آن ها اضافه کنید. چون شاهی به راحتی با هر نوشیدنی میکس می شود و تغییر چندانی در طعم آن ایجاد نمی کند.

 

 

َAlmoo بازدید : 29 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

 

راه حل هوشمندانه برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات است. سبزیجات غیر نشاسته ‌ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. ضمن این که مواد شیمیایی گیاهی موجود در آنها منجر به حفظ قند خون در محدوده سالم می شود.

 

 

 

کود آهن


کود آهن دیپ گرین 

با ارتو ارتو 4.8 محصول اسپانیا

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
سلام به همگی شما دوستان و همراهان گرامی، باید خدمت شما عرض کنم که این بلاگ جایگاهی برای اطلاع رسانی درباره برخی از مطالب که به نظر این بنده جالب وقابل تامل می نمود ایجاد گردید وبه لطف شما عزیزان که قرار است دراین مسیر بنده را با ارسال نظرات و پیشنهادات و احیانا انتقادات خود یاری فرمایید کمال تشکر و قدردانی را دارم .با ارادت خالصانه، (Almoo)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کود آهن


    کود آهن دیپ گرین 

    با ارتو ارتو 4.8 محصول اسپانیا

    آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 235
  • بازدید سال : 1,251
  • بازدید کلی : 42,253
  • انواع سمعک


    انواع سمعک آنالوگ و دیجیتال

    مارک های معروف